Kilpailuedun löytäminen B2B ja B2C PK-yrityksille

Ollaanko yrityksessä suunnittelemassa uutta liiketoimintaa, tuotetta tai palvelua?

Tässä kohtaa on hyvä huomioida seuraava fakta: Vain n. 3 %:lla suomalaisista yrityksistä on aito kilpailuetu eli 97 % on tilanteessa, jossa asiakas ei näe erottautumista ja tämä johtaa yleensä siihen, että ”parhaasta” tarjoajasta ei juurikaan makseta enempää kuin halvimmasta ratkaisusta.

  • Kaiken lähtökohta kilpailuedun kirkastamisessa ovat markkinoilta tunnistetut mahdollisuudet ja asiakkaiden ratkaisemattomat tarpeet, joita kukaan ei vielä ole ratkaissut
  • Mietitään laatikon ulkopuolelta mitä tällä henkilöstön osaamisella sekä kalustolla voitaisiin tehdä sellaista mitä kukaan ei tee => Kilpailuetu

Palvelukuvaus

  • Määritetään tulevan liiketoiminnan / tuotteen / palvelun arvoketju eli mitkä on ne yritykset ketkä liittyvät tämän ympärille.
  • Määritetään arvoketjun päätöksentekijät ja selvitetään heidän tarpeet, teidän ratkaisu ja ratkaisun tuottama käytännön hyöty

Palvelun toteuttaminen

  • 2kpl x 3h työpajoja johon yrityksen johto/hallitus osallistuu
  • 1 kpl x 1h Toteuta Oy:n laatiman yhteenvedon läpikäynti yrityksen johdon kanssa
  • Palvelun kokonaiskesto 1-2kk

Hoidan työpajojen suunnittelun, toteutuksen ja yhteenvedon. Osallistun lisäksi aktiivisesti uudenlaisten ajatusten herättämiseen ja kilpailuedun kirkastamiseen. Jaan kaiken osaamiseni palvelun aikana ja tuon hyviä toimintamalleja myös muilta toimialoilta.

Palvelun tuotos

  • Löydetään yritykselle erottautuva kilpailuetu, josta johdetaan asiakas/arvolupaus
  • Selkeä dokumentti, jonka avulla yritys ja yrityksen ulkopuoliset palveluntarjoajat ymmärtävät toimintaympäristön, jossa yritys toimii

Palvelun hyödyt

  • Selkeä ymmärrys arvoketjusta ja päätöksentekijöistä sekä heidän tarpeista
  • Ratkaisunne käytännön hyödyt saadaan kirkastettua asiakkaalle ymmärrettävään muotoon
  • Palvelu toimii erinomaisena pohjatyönä asiakaslähtöisen strategian kirkastamiseen
  • Tuotoksesta on apua myös kotisivujen päivittämiseen, tarjousdokumentteihin, myyntiesitykseen ja moneen muuhun asiaan

Hinta alkaen 2200 €*

*) ALV 0%. Lopullinen hinta riippuu toimeksiannon lopullisesta sisällöstä ja toteutuksen sijainnista

”Tuon asiakkaanne äänen kuuluviin”

”Selvitetään miksi asiakas ostaa teiltä tai ei osta?”

”Luodaan täysin uutta liiketoimintaa ja lisää arvoa asiakkaalle”

Asiakastyytyväisyys 9,3/10

Pyydä veloitukseton “Asiakkaan silmin” -analyysi

niin saat tietää miltä yrityksesi näyttää ”Asiakkaan silmin” ja saat uusia asiakasarvoa tuottavia kehitysideoita. Analyysistä käy ilmi mm.

  • Miten asiakkaidenne tarpeet on huomioitu?
  • Miten selkeästi teidän ratkaisut on esitetty?
  • Tuleeko ratkaisujen käytännön hyödyt hyvin ilmi?
  • Mitä asiakas teiltä aina saa?
  • Onko asiakkaan itsenäinen ostoprosessin eteneminen sujuva?
  • Puhutteleeko viestintänne asiakasta?
  • Miksi asiakas ostaa teiltä tai ei osta?

Analyysi voidaan käydä läpi tapaamalla paikan päällä tai Teamsin välityksellä. Kesto 30-60min.

Vain n. 3 %:lla suomalaisista yrityksistä on aito kilpailuetu

Kilpailukyky

Asiakas pitää ratkaisuanne VAIN kilpailukykyisenä. Tämä johtaa siihen, että yleensä halvin hinta voittaa, jos ratkaisu ”täyttää” tarjouspyynnössä mainittavan speksin.

Kilpailuetu

Yrityksenne tarjoaa jotain mitä muilta ei saa. Kilpailuetu tuottaa asiakkaalle eniten arvoa ja on ratkaiseva asia, miksi asiakas valitsee juuri teidän yrityksen