Nykyään ostaja tekee noin 70% osto­päätöksestään ITSENÄISESTI ennen kuin myyjä ottaa hänen yhteyttä

Nykyään ostaja tekee noin 70% osto­päätöksestään ITSENÄISESTI ennen kuin myyjä ottaa hänen yhteyttä

Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?

  • Vaikuttaminen on tehtävä monikanavaisesti ja kohdennetusti niissä kanavissa, joissa strategiassanne valitut asiakassegmenttinne pörräävät.
  • Viestinnän pitää tarjota asiakkaan ostopolun viiteen eri vaiheeseen tietoa juuri heidän tiedonnälkään. (ks. edellinen postaukseni)
  • Markkinoinnin ja myynnin on toimittava saumattomasti yhteen – ei pelkkää kotisivujen ylläpitoa!
  • Strategianne kilpailuetu on vietävä asiakaskohtaamisiin kaikissa ostopolun eri vaiheissa.
  • Kilpailijalla on 70% etumatka, jos heidän digitaalinen ostopolku on kunnossa, mutta teillä ei.

Tuuri on huono strategia – tarvitaan vahvaa, johdonmukaista viestiä ja läsnäoloa niissä kanavissa, missä asiakkaanne ovat.

Onko teidän strategianne valmis kohtaamaan nämä itsenäiset ostajat? Jos ei, nyt on aika pysähtyä ja miettiä uudelleen!

Toteuta – Lisää arvoa asiakkaalle