Nykyään ostaja tekee noin 70% ostopäätöksestään ITSENÄISESTI ennen kuin myyjä ottaa hänen yhteyttä
Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
- Vaikuttaminen on tehtävä monikanavaisesti ja kohdennetusti niissä kanavissa, joissa strategiassanne valitut asiakassegmenttinne pörräävät.
- Viestinnän pitää tarjota asiakkaan ostopolun viiteen eri vaiheeseen tietoa juuri heidän tiedonnälkään. (ks. edellinen postaukseni)
- Markkinoinnin ja myynnin on toimittava saumattomasti yhteen – ei pelkkää kotisivujen ylläpitoa!
- Strategianne kilpailuetu on vietävä asiakaskohtaamisiin kaikissa ostopolun eri vaiheissa.
- Kilpailijalla on 70% etumatka, jos heidän digitaalinen ostopolku on kunnossa, mutta teillä ei.
Tuuri on huono strategia – tarvitaan vahvaa, johdonmukaista viestiä ja läsnäoloa niissä kanavissa, missä asiakkaanne ovat.
Onko teidän strategianne valmis kohtaamaan nämä itsenäiset ostajat? Jos ei, nyt on aika pysähtyä ja miettiä uudelleen!
Toteuta – Lisää arvoa asiakkaalle
