Tämä kysymys tulee joskus vastaan, kun tarjoan strategian kehittämispalvelua. Vastaukseni on lähes aina: ”Ei ole – ja se on hyvä asia.” Miksi? Koska ulkopuolisena voin…
Rahoituksen hakeminen strategian kehitystoimenpiteille
Seuraavaksi suuntaamme katseet rahoituksen hakemiseen kehitystoimenpiteille. Kävin läpi ELY:n kysymyspatteriston, joihin meidän pitää vastata. Strategiasta saamme suoraan vastaukset hakemukseen substanssin osalta. Uskon, että rahoitusta myönnetään,…
Onko strategianne selkeä ja kilpailuetunne kestävä?
Toteuta Oy:n strategiaprosessi on kehitetty pk-yrityksille, jotka haluavat keskittyä toiminnassaan olennaiseen: asiakkaisiin, kestävän kilpailuedun löytämiseen & vahvistamiseen ja lisäarvon tuottamiseen asiakkaille. Näin prosessi toimii: Strategiatyö…
Miksi yrityksellä on hyvä olla ammattimainen myyntiesitys?
Jos yrityksellä ei ole myyntiesitystä, myyntipalaveri etenee yleensä ostajan agendan mukaan. Myyjä vastailee ostajan kysymyksiin ja ostaja saa ostospeksin vaatimukset täyttävät vastaukset. Ongelma tässä on…
Liiketoimintasuunnitelma rahoittajaa vai asiakasta varten?
Kuulen usein yrityksiltä kysymyksen: ”Voisitko SINÄ tehdä meille liiketoimintasuunnitelman rahoittajaa varten?” Ulkopuolisen on mahdoton tietää mikä yrityksen todellinen tilanne ja kehitystarpeet ovat, jos yrittäjä ei…
Kansainvälisen myynnin käynnistäminen
Tällä viikolla järjestimme Mikkelissä jälleen kv-valmennusta alueen kansainvälistyville yrityksille ja edistimme heidän kansainvälistymisuunnitelmiaan eteenpäin. Aiheina olivat tällä kertaa: Suoramyyntiin valmistautuminen ja sen käynnistäminen KV-kumppanin etsintä,…
Nykyään ostaja tekee noin 70% ostopäätöksestään ITSENÄISESTI ennen kuin myyjä ottaa hänen yhteyttä
Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Vaikuttaminen on tehtävä monikanavaisesti ja kohdennetusti niissä kanavissa, joissa strategiassanne valitut asiakassegmenttinne pörräävät. Viestinnän pitää tarjota asiakkaan ostopolun viiteen eri vaiheeseen…
