Strategian kirkastus B2B ja B2C pk-yrityksille

Onko yrityksenne kasvu pysähtynyt tai sen suuntaa pitäisi päivittää?

Vain 3 %:lla suomalaisista yrityksistä on aito kilpailuetu eli 97 % on tilanteessa, jossa asiakas ei näe erottautumista. Tämä johtaa siihen, että ”parhaasta” tarjoajasta ei juurikaan makseta enempää kuin halvimmasta ratkaisusta.

Kaiken lähtökohta strategian kirkastuksessa:

  • Markkinoilta tunnistetut mahdollisuudet ja asiakkaiden ratkaisemattomat tarpeet, joita kukaan ei vielä ole ratkaissut
  • Mietitään laatikon ulkopuolelta mitä henkilöstön osaamisella sekä koneilla voitaisiin tehdä. Jotain sellaista mitä muut ei tee ja josta asiakas olisi ilomielin valmis maksamaan => Kilpailuetu

Palvelukuvaus

Palvelun vaiheet:

Taustakartoitus, Ymmärrys nykytilasta, Näkemys tulevasta, Kokonaiskuva & valinnat, Toimintasuunnitelman laatiminen

Palvelun toteuttaminen:

  • 4kpl x 4h työpajoja, johon yrityksen johto/hallitus osallistuu
  • Yhden työpajan kesto 3-4h.
  • Strategiapalvelun kokonaiskesto 2-3kk

Suositeltavaa tekemistä ennen työpajoja:

  • Asiakastyytyväisyyskysely/asiakastutkimus
  • Kilpailija-analyysi
  • Henkilöstökysely

Hoidan työpajojen suunnittelun, toteutuksen ja yhteenvedon. Osallistun lisäksi aktiivisesti nykyrakenteiden rakentavaan haastamiseen ja uudenlaisten ajatusten herättämiseen. Jaan kaiken osaamiseni palvelun aikana ja tuon hyviä toimintamalleja myös muilta toimialoilta.

Osallistujat voivat keskittyä täysin strategian pohdintaan

Palvelun tuotos

Asiakas saa kilpailuetuun pohjautuvan strategian ja toimintasuunnitelman, joka toimii johtoryhmän ja hallituksen raportoinnin työkaluna

  • Selkeä strategia (powerpoint) ja valinnat perustaksi kehitystoimille ml. henkilöstön ja rahoituksen resursointi
  • Toimintasuunnitelma, jonka edistymistä seurataan johtoryhmässä ja hallituksessa
  • Strategia kaiken tekemisen pohjaksi ja suuntaviivoiksi viestinnälle asiakkaiden, henkilöstön ja sidosryhmien suuntaan

Palvelun hyödyt

  • Yrityksestä tulee aidosti asiakaslähtöinen, kun kilpailuetu löydetään asiakkaiden tarpeista
  • Selkeä kilpailuetu luo uutta arvoa asiakkaille ja parantaa asiakaskokemusta
  • Kilpailuetu kiilataan strategian ytimeen – siitä tulee koko tekemisen selkeä suunnannäyttäjä
  • Jatkossa yritys keskittyy vahvasti uuden asiakasarvon kehittämiseen
  • Strategia auttaa saavuttamaan tavoitteet ja etenemään kohti pitkän aikavälin visiota
  • Henkilöstö ymmärtää oman roolinsa ja sitoutuu strategian toteuttamiseen
  • Yritys pystyy reagoimaan nopeasti toimintaympäristön muutoksiin
  • Johtoryhmä ja hallitus saavat selkeän suunnan ja voivat varmistaa, että omistajien tavoitteet toteutuvat.

Asiakkaat valitsevat teidät todennäköisemmin toimittajaksi.

Hinta alkaen 5600 €*

*) ALV 0%. Lopullinen hinta riippuu toimeksiannon lopullisesta sisällöstä ja toteutuksen sijainnista

”Tuon asiakkaanne äänen kuuluviin”

”Selvitetään miksi asiakas ostaa teiltä tai ei osta?”

”Luodaan täysin uutta liiketoimintaa ja lisää arvoa asiakkaalle”

Asiakastyytyväisyys 9,3/10

Pyydä veloitukseton “Asiakkaan silmin” -analyysi

niin saat tietää miltä yrityksesi näyttää ”Asiakkaan silmin” ja saat uusia asiakasarvoa tuottavia kehitysideoita. Analyysistä käy ilmi mm.

  • Miten asiakkaidenne tarpeet on huomioitu?
  • Miten selkeästi teidän ratkaisut on esitetty?
  • Tuleeko ratkaisujen käytännön hyödyt hyvin ilmi?
  • Mitä asiakas teiltä aina saa?
  • Onko asiakkaan itsenäinen ostoprosessin eteneminen sujuva?
  • Puhutteleeko viestintänne asiakasta?
  • Miksi asiakas ostaa teiltä tai ei osta?

Analyysi voidaan käydä läpi tapaamalla paikan päällä tai Teamsin välityksellä. Kesto 30-60min.

Vain n. 3 %:lla suomalaisista yrityksistä on aito kilpailuetu

Kilpailukyky

Asiakas pitää ratkaisuanne VAIN kilpailukykyisenä. Tämä johtaa siihen, että yleensä halvin hinta voittaa, jos ratkaisu ”täyttää” tarjouspyynnössä mainittavan speksin.

Kilpailuetu

Yrityksenne tarjoaa jotain mitä muilta ei saa. Kilpailuetu tuottaa asiakkaalle eniten arvoa ja on ratkaiseva asia, miksi asiakas valitsee juuri teidän yrityksen