Omistajat

Käytännön haasteita

  • Ei ole tietoa miten yrityksellä todellisuudessa menee
  • Ei ole selkää raportointityökalua, jolla seurata miten kehitysasiat etenee
  • Omistajastrategia puuttuu ja emme ole osanneet viestiä riittävän hyvin mitä haluamme yritykseltä tulevaisuudessa
  • Ei saada riittävän aikaisin tietoa tarvittavista investoinneista ja henkilöresurssi lisäyksistä

Käytännön tarpeita

  • Omistajien lyhyen ja pitkän aikavälin tavoitteet ja tahtotila toteutuvat
  • Yrityksellä on kyvykäs hallitus & toimitusjohtaja, joka varmistaa, että yrityksellä on kilpailuetuun pohjautuva strategia
  • Toimitusjohtaja toteuttaa strategiaa hallituksen avustuksella
  • Yrityksellä on osaava, kehittyvä ja hyvinvoiva henkilöstö, jonka avulla yritys saavuttaa sille asetetut tavoitteet ja velvoitteet

Erottautuvat ratkaisut

  • Laaditaan omistajastrategia, jonka perusteella tehdään kilpailuetuun pohjautuva liiketoimintastrategia ja toimintasuunnitelma, jolla saavutetaan yritykselle asetetut tavoitteet
  • Kaiken lähtökohtana markkinoilta tunnistetut mahdollisuudet ja asiakkaiden ratkaisemattomat tarpeet, joita kukaan muu ei vielä ole ratkaissut
  • Mietitään uusin silmin: mitä tällä henkilöstöllä ja osaamisella sekä laitteilla ja kalustolla voitaisiin tehdä sellaista mitä muut ei tee => Kilpailuetu
  • Kilpailuedun avulla luodaan uusia liiketoimintamahdollisuuksia

Ratkaisujen hyödyt

  • Saadaan yrityksestä aidosti asiakaslähtöinen ja erottautuva
  • Tuodaan asiakkaanne ääni kuuluviin
  • Kiilataan kilpailuetu strategian ytimeen
  • Keskitytään vahvasti uuden asiakasarvon luomiseen ja viestimiseen, joilla varmistetaan parempi asiakaskokemus
  • Tiedetään miten yrityksellä aidosti menee
  • Tunnistetaan tärkeimmät kehitysosa-alueet ja toteutetaan ne suunnitelmallisesti ja tehokkaasti

”Tuon asiakkaanne äänen kuuluviin”

”Selvitetään miksi asiakas ostaa teiltä tai ei osta?”

”Luodaan täysin uutta liiketoimintaa ja lisää arvoa asiakkaalle”

Vain n. 3 %:lla suomalaisista yrityksistä on aito kilpailuetu

Kilpailukyky

Asiakas pitää ratkaisuanne VAIN kilpailukykyisenä. Tämä johtaa siihen, että yleensä halvin hinta voittaa, jos ratkaisu ”täyttää” tarjouspyynnössä mainittavan speksin.

Kilpailuetu

Yrityksenne tarjoaa jotain mitä muilta ei saa. Kilpailuetu tuottaa asiakkaalle eniten arvoa ja on ratkaiseva asia, miksi asiakas valitsee juuri teidän yrityksen